result sem 1 aku dah keluar!!!

yeah bebeh, u read it right, result exam aku dah kluar dan secara serious nya aku memang menunggu keputusan ni. takzabar-zabar sangat rasenya..

dannnnnn.. jeng jeng jeng! aku dapat 3.94!! weehuu!!

tapi dalam istilah master, xde nye first class ke second class ke. . yang ada ko lulus dan dapat meneruskan pengajian. alhamdulilah. tpi kan sebenarnya, aku memang berharap sangat dapat 4 flat. sebab nye aku rase aku usaha dah kaw-kaw. tapi apakan saya, itu sahaja selayaknya aku.

well, aku puas hati la. satu subjek je A- kan.. hik hik hik. oleh sebab sekarang aku tengah gila nak kumpui duit, aku pun ambil lah job dari lecturer aku untuk tolong research dia, kira macam RA la aku ni, research assistant. tp gaji xde la dibayar tiap-tiap bulan. tapi per job.

so, sekarang ni keje aku adalah untuk buat transcribe. iaitu menukar file yang berbentuk audia ke bentuk dialog bertulis. 1st time sebenarnya buat keje ni, tapi teringin juga nak try sebab rate dia aku rasa  lumayan. rm100/hour. dan audio yang aku kena transcribe kan berjumlah 6 jam.

fuh!!! memang gila rupanya keje ni. payah wooooooooooooo... walopon nampak macam mudah, well peeps, its easier said than done.

uwaaaaaaa.. rase nak nangis pon ada! aku sekarang ni buat audia 30 minit dalam masa hampir 2 jam..weyh bro, tak macam tercabut pulak kan tangan ko menaip sambil mendengar. pastu kalau part yang ko x bape jelas tu ko kne rewind dan tulis balik. aiyooo... BUT! its all about that money bebeh! aku harus tabah! aku harus ingat matlamat aku! aku nak pi new zealand!! muahhaha.. ye aku tahu alasan aku ni sooo lameee.. tapi WTH mannn..aku nak jugak pegi sana!

ok, sebenarnya jari-jemari aku dah malas nak menaip, sbb transcribe tu pon belom siap.. hahha, bukan malas sebenarnya, letih tau...
ok, aku tahu korang sayang aku. tetibe..

babai

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular